• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

035 - 543 62 92

info@fashionexperts.nl

  • LinkedIn
FashionExperts

FashionExperts

Alles behalve mode

  • Home
  • Wij werken met OPA
  • ERP
  • Over ons
  • QuickScan
Neem contact op

‘Change before you have to!”

Succesvolle bedrijven typeren zich vaak op voor de hand liggende criteria. Denk aan continue verbetering en vernieuwing met een oog op de langere termijn, openheid, actiegerichtheid en natuurlijk de kwaliteit van het management en de medewerkers.Ondanks dat bovenstaande criteria logisch lijken, wil dit niet zeggen dat het simpel te realiseren is.

15 november 2018 by Kelly Overvliet

Beter dan Jack Welch hadden wij het zelf niet kunnen zeggen. Succesvolle bedrijven typeren zich vaak op voor de hand liggende criteria. Denk aan continue verbetering en vernieuwing met een oog op de langere termijn, openheid, actiegerichtheid en natuurlijk de kwaliteit van het management en de medewerkers.

Ondanks dat bovenstaande criteria logisch lijken, wil dit niet zeggen dat het simpel te realiseren is.

Neem bijvoorbeeld openheid. Een cultuuraspect van een organisatie dat als veelvoorkomend tegenargument heeft dat het delen van informatie (de eigen positie) kwetsbaar kan maken.

En alhoewel verandering het enige constante is en je dit zeker moet omarmen/aanmoedigen heeftĀ veranderen om te veranderenĀ geen zin.
Dit uit zich juist regelmatig in een hink-stap-sprong ”strategie”, het oppakken, neerleggen (langdurige pauze nemen) en weer oppakken van een (nieuw) project.

Veel sterker is het om continue kleine verbeterstappen te maken in processen en systemen. Let wel: sla uw medewerkers hierbij niet over.

Investeer in elkaar!

Een verandering zal dan ook veel actueler aanvoelen waardoor de adoptie van de verandering binnen de organisatie beter verloopt.

De lange termijn visie die hiervoor om het hoekje komt kijken helpt bij het behouden van focus en maakt (ja inderdaad) succesvoller. Het management heeft hierbij de cruciale taak om de menselijke eigenschap ”in eerste instantie voor jezelf willen kiezen” links te laten liggen en vol voor het bedrijfsbelang te gaan.

Middels onze coachingstrajecten helpen wij ondernemers, managers en key-medewerkers om het bedrijf op een andere manier succesvol te leiden door ook zelf te groeien in persoonlijke effectiviteit.

Uitgaande van de stellingĀ ā€˜’Experience is simply the name we give to our mistake’’ streven wij ernaar om uw ervaring te beperken maar uw kennis en kunde te vergrootten zodat u nog succesvoller zult zijn.

Artikelen

Trainingen

Merchandise Planning

Als een goede inkoopplanning een steeds grotere uitdaging wordt, dan is het hoog tijd om slimmer te leren plannen.

Beschermende kleding-expertsessie

Bent u met beroeps- en veiligheidskleding bezig of heb je daar interesse in?

Persbericht CTD

Event ‘Circular Textile Days’

Een primeur voor de Nederlandse Textielbeurs!
Deze nieuwe beurs richt zich op duurzaamheid, circulariteit en innovatie binnen de textielbranche.

Colect en FashionExperts intensiveren samenwerking

Samen sterker voor een naadloze integratie van backoffice systemen met slimme verkooptools.

Is jouw fashion organisatie klaar voor de toekomst?

Om de term ā€˜Marketplaces’ kun je niet meer heen. Iedereen heeft het erover dat dit dĆ© toekomst is.

Footer

FashionExperts

Ons nieuwe adres:

Oude Utrechtseweg 22
3743 KN Baarn
Nederland
(035) 543 62 92
info@fashionexperts.nl
Algemene Voorwaarden van NL Digital | Privacyverklaring

Over FashionExperts

FashionExperts kent de ins en outs van de fashionmarkt. Wij zijn er om u te begeleiden bij het maken van de juiste keuzes in tijden van verandering.

  • LinkedIn
  • Twitter

Copyright © 2025 FashionExperts. Alle rechten voorbehouden.