Fashion-ondernemers in een spagaat

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Fashion-bedrijven worden geleid door passievolle ondernemers. De bedrijfsvoering staat primair in het teken van het fashion-dna en de vertaling daarvan naar fantastische collecties. De aandacht gaat – vanzelfsprekend – uit naar uitstraling en kwaliteit. Collectiepresentatie en (voor)verkoop vormen het slotakkoord van het creatieve proces. Maar dan begint het pas!

Beslis niet alles vanuit gevoel

Productie, supply chain, facturatie en retouren… Processen en ict-systemen zijn voor veel fashion-ondernemers een ‘noodzakelijk kwaad’.

Beslissingen over processen en systemen worden vanuit de emotie genomen. In de mix met “hear say” (die en die werken er ook mee, dus dan is het goed) en geld (het mag vooral niet veel kosten). Ook de huisbankier is een belangrijke speler en deze heeft al helemaal geen fashion-gevoel.

Hoe dan wel?

Het antwoord is simpel: vooral blijven doen waar je goed in bent. Haal de juiste mensen en expertise in huis voor die dingen waar u onvoldoende kennis van heeft. Onze FashionExperts weten dat er geld verdiend wordt wanneer er voor uw onderneming op de juiste wijze tijd en geld in gestoken wordt.

Dit levert het beste resultaat op: voor de collecties, voor de efficiency én er wordt meer geld verdiend.

Bent u benieuwd hoe wij u kunnen helpen het resultaat van uw onderneming te verbeteren? Neem dan contact met ons op en ontdek de mogelijkheden.

Wij weten al meer over uw organisatie dan u denkt…

Laat een reactie achter

Gratis De GiraffeLook ontvangen?

Nieuwsbrief met prikkelende updates en inspirerende kennissessies