Wij werken met OPA

Veel organisaties lopen tegen beperkingen aan in hun bedrijfssoftware. De meeste lossen dat op door uitbreidingen of vervangende software te kopen.  Dat gaat soms goed, maar vaak ook niet, met als gevolg dat er nieuwe problemen opduiken. Ga daarom niet over één nacht ijs, maar schakel OPA in voor een oplossing op de lange termijn.

OPA bespaart veel geld en ergernissen

Als bedrijven tegen beperkingen of begrenzingen van hun ERP-systeem of andere software aanlopen, lijkt het logisch om naar de huidige leverancier te stappen. En vervolgens een uitbreiding of vervanging van de huidige software te kopen. Velen beseffen echter niet dat een softwareoplossing er fantastisch uit kan zien, maar niet altijd goed aansluit op de bedrijfsorganisatie en -processen.

Daar komen ze helaas vaak te laat achter, met onverwachte (hoge) extra kosten tot gevolg. Ons advies is daarom om vóór de aanschaf van nieuwe software even af te remmen. Kijk eerst samen met een organisatie- en automatiseringsexpert naar uw Organisatie en de Processen die zich in uw bedrijf afspelen. Daarna weet u pas welke Automatiseringsoplossing hier het best bij past.

Wij noemen deze aanpak OPA.

Bedrijven ontdekken OPA meestal te laat, met hoge extra kosten tot gevolg.

We staan stil bij ALLES wat een kritieke rol speelt in de selectie van nieuwe software.

Via O en P naar A

Bij veel bedrijven krijgt automatisering alle aandacht. Teveel aandacht vinden wij! De keuze voor software kan immers pas gemaakt worden als men zich met een professional verdiept heeft in uw organisatie en processen. Als uw organisatie niet op orde is, kunnen er allerlei processen ingericht worden, regels bedacht worden en software(-uitbreidingen) gekocht worden, maar het gaat op de lange termijn niet werken.
 
Aandacht voor uw organisatie en processen is van groot belang bij de keuzes die u maakt. Als u daar niet voldoende tijd in investeert, of mensen om advies vraagt die te weinig know-how hebben, zal dit resulteren in (grote) ongemakken.
 

We adviseren niet zacht, wel zinnig

We nodigen u graag uit om hierover met ons door te praten. We gaan dan belangrijke en kritische vragen stellen over onder meer uw doelstellingen, medewerkers, de organisatievorm en -inrichting en processen van uw bedrijf. Dat doen we niet zacht, maar wel zinnig.

Met OPA aan de slag

We helpen u hand in hand met OPA om de juiste oplossing te vinden voor de begrenzing(en) waar u tegenaan loopt. Dit doen we door:

  • Kritische vragen te stellen over uw bedrijf en processen, zodat u straks voor een software-oplossing kiest die goed bij uw fashionbedrijf past.
  • Te helpen bij de selectie van software. We zijn een onafhankelijke kennispartner met experts die van alle software-oplossingen op de hoogte zijn, zoals Microsoft Dynamics, Reflecta of It’s Perfect.
  • En te ondersteunen bij uitbreidingen aan uw software.

FashionExperts bestaat uit organisatie- en automatiseringsspecialisten die uit de modesector komen.

We maken graag kennis met u. Meld u hieronder aan voor een vrijblijvend adviesgesprek met een van onze senior Fashionexperts.

 

Zin om met ons over OPA te praten?

  • Eerste adviesgesprek is kosteloos
  • We beschikken over organisatie- én ERP-experts
  • Ook als er veel maatwerk in uw systeem zit, kunnen wij helpen
  • We hebben meer dan 10 jaar ervaring