Artikelen

Brand jouw kleding misschien wel te snel?

Bij brandveiligheid denken we al snel aan pakken van brandweermannen en -vrouwen. Deze moeten natuurlijk extreem brandveilig zijn en dat geldt voor meer beschermende beroepskleding. Echter voor de ‘gewone’ kleding, modieus of niet, is de brandbaarheid ook een punt van aandacht.

Lees verder »

Hoe de giraffelook het resultaat van uw onderneming kan verbeteren

Heeft u de giraffe weleens goed bekeken? Met zijn vijf meter is dit hoefdier het hoogste dier ter wereld. Met zijn lange nek overziet hij zijn gehele omgeving, maar zijn lange, slanke poten zorgen ervoor dat hij stevig op de grond staat. Daarnaast zijn alle zintuigen bijzonder goed ontwikkeld. Van alle dieren op de savanne is de giraffe een van de dieren die het verst kan zien.

Lees verder »

Fashion-ondernemers in een spagaat

Fashion-bedrijven worden geleid door passievolle ondernemers. De bedrijfsvoering staat primair in het teken van het fashion-dna en de vertaling daarvan naar fantastische collecties. De aandacht gaat – vanzelfsprekend – uit naar uitstraling en kwaliteit. Collectiepresentatie en (voor)verkoop vormen het slotakkoord van het creatieve proces. Maar dan begint het pas!

Lees verder »

‘Change before you have to!”

..Beter dan Jack Welch hadden wij het zelf niet kunnen zeggen. Succesvolle bedrijven typeren zich vaak op voor de hand liggende criteria. Denk aan continue verbetering en vernieuwing met een oog op de langere termijn, openheid, actiegerichtheid  en natuurlijk de kwaliteit van het management en de medewerkers.  Ondanks dat bovenstaande criteria logisch lijkt wil dit niet zeggen dat het simpel te realiseren is.Neem bijvoorbeeld openheid. Een cultuur aspect van een organisatie dat als veelvoorkomend tegenargument heeft ‘’het delen van informatie kan (de eigen positie) kwetsbaar maken’’. En alhoewel verandering het enige constante is en je dit zeker moet omarmen/aanmoedigen heeft veranderen om

Lees verder »