Artikelen

afbeelding FashionExperts ERP oplossingen voor de Fashion branche

Stoffen van zeewier

In deze blog worden ‘opvallende’ beweringen onder de loep genomen en komen er belangrijke vragen die je aan de (toe)leverancier kunt stellen naar voren.

Lees verder »

De belangrijkste vragen over bio-polishing

Bio-polishing is een belangrijke behandeling voor het kledingstuk. Niemand koopt immers pillende of pluizende shirts, jeans of truien! Deze milieuvriendelijke voorbehandeling is dan ook zeker relevant in het productieproces. Het is belangrijk om hier iets over met uw leveranciers af te spreken.

Lees verder »

Interview met AVRO-TROS Rader NPO 1

    Chris Koeleman is geïnterviewd door Misha Blok van de AVRO-TROS om de textieltechnische en duurzaamheidskant van producten te belichten. ‘Geen vlekken, geen geur, kreukvrij.’ Dat belooft Labfresh met hun overhemden. Je kan er een glas rode wijn overheen gooien en er zouden geen vlekken blijven zitten. Hoe werkt dit?   Voor zo’n overhemd moet je wel diep in de buidel tasten, want hij kost maar liefst 119 euro. Dan krijg je wel een shirt waarmee je volgens Labfresh ‘altijd schoon en fris blijft’ doordat het shirt ‘anti-bacterieel en vlek- en geurwerend’ is. HydrofoobChris Koeleman is van Fashionexperts en

Lees verder »

Brandt uw kleding misschien wel te snel?

Bij brandveiligheid denken we al snel aan pakken van brandweermannen en -vrouwen. Deze moeten natuurlijk extreem brandveilig zijn en dat geldt voor meer beschermende beroepskleding. Echter voor de ‘gewone’ kleding, modieus of niet, is de brandbaarheid ook een punt van aandacht.

Lees verder »

Hoe de giraffelook het resultaat van uw onderneming kan verbeteren

Heeft u de giraffe weleens goed bekeken? Met zijn vijf meter is dit hoefdier het hoogste dier ter wereld. Met zijn lange nek overziet hij zijn gehele omgeving, maar zijn lange, slanke poten zorgen ervoor dat hij stevig op de grond staat. Daarnaast zijn alle zintuigen bijzonder goed ontwikkeld. Van alle dieren op de savanne is de giraffe een van de dieren die het verst kan zien.

Lees verder »

Fashion-ondernemers in een spagaat

Fashion-bedrijven worden geleid door passievolle ondernemers. De bedrijfsvoering staat primair in het teken van het fashion-dna en de vertaling daarvan naar fantastische collecties. De aandacht gaat – vanzelfsprekend – uit naar uitstraling en kwaliteit. Collectiepresentatie en (voor)verkoop vormen het slotakkoord van het creatieve proces. Maar dan begint het pas!

Lees verder »